2. května 2016

Boty pro židli - střih a návod

Ano, i židle potřebuje občas boty. Panelák, všechno je slyšet. Aneb děkuji našim trpělivým sousedům, kteří neustále musí poslouchat dupání, ježdění autíčky a řev našich dětí, tak aspoň to neustálé špoupání židlí se snažím eliminovat.  



Taková židle je slyšet docela dost. Lepila jsem tam různá filcová kolečka ať dělaná a nebo kupovaná, ale vydržela maximálně měsíc. Botičky jsou podstatně méně hlučné a hlavně - neodlepují se, nepadají.

Takže jak na to?


 Potřebujete:
látku, stačí tak 20-25 cm. Ideální je pevná, se zátěrem jako mám já. Pokud nemáte, tak ještě přidejte nějakou pevnější nažehlovací výztuhu na zpěvnění látky. Nevhodné jsou látky chlupaté, na těch se bude držet prach
výztuhu pod nohu, měkkou, silnější třeba vatelín. 
gumu

Jak měřit:
potřebujete udělat kolečka, na každou nohu dvě. Napřed je třeba zjistit, jak velká mají být. Já si vzala na pomoc kelímek.
malůvek na papíru si nevšímejte, děti pomáhaly.... celkem jsou kolečka cca 25 cm

Nakreslíte si kolečko a podle něj vystřihnete 8 kusů látky


pokud jste zvolili bavlněnou látku, je vhodné nyní nažehlit výztuhu. Já použila látku laminovanou a výztuhu jsem už nežehlila.

do středu 4 koleček nalepte vatelín. Buď pomocí stylefixu a nebo našpendlete. Prošijte ideálně do spirály.



Sešpendlete kolečka vždy jedno s vatelínem a bez, sešijte kolem dokola kromě malé dírky a otočte na líc. Dírku zašpendlete a zašijte.


Prošijte vzniké kolo několik kružnic. Mezi dvě prošití udělejte dirku a navlékněte umu kolem dokola. Silně utáněte, zašijte nebo zauzlíkujte. A je v podstatě hotovo.


Zkoušela jsem i jiné varianty aplikace umy - našít jít a pod., ale nikdy jsem nedocílila potřebného stažení a botička padala. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.