25. května 2012

kapsy v kapsovkách - typy a jak je ušít

Kapes u kapsovek najdete velkou spoustu.
Kapsy se dělají na bříšku (např. Charlie banana), z boku (někde jsem jí viděla, ale nemůžu najít) a asi nejčastější varianta je kapsa na zádech.


Na kapsy na zádech bych se zaměřila. Viděla jsem jich spousta a některé i vyzkoušela.


Kapsa v horním švu

Asi nejčastější variantou je kapsa v horním švu. Tohle je plenka z mmb, kterou jsem fotila u kamarádky.  
Princip je jednoduchý - zahnete jak vnitřní vrstvu tak i pul a do každé všijete před zahnutím lastin. Z kupovaných plenek to najdete třeba u Fuzzi Bunz. O výhodě tohoto šití přesvědčená nejsem. Takovou plenku nevlastním, ale fuzzi jsem měla půjčenou na testování a přišlo mi, že vkládačka ráda leze ven.




Kapsa našívaná

 Při zkoušení různých variant jsem zkoušela i kapsu našít - tedy jen obdelníček. Volila jsem variantu celý střih, do něj začištěná díra a přes díru obdelníček. Není to varianta špatná, ale je poněkud náročná na materiál, obzvlášť pokud máte střih s dlouhýma ušima. Plenky s takhle dlouhýma ušima už nešiju, mimo jiné i kvůli velké spotřebě materiálu. Ale kapsa jako taková je řešená docela šikovně. Nevýhodou je ale materiál. Pokud tento způsob zvolíte u silného materiálů (např. silnější flís), tak vám okolo zadní gumičky vznikne mnoho vrstev látky, která pak zlobí. A obecně, čím méně vrstev látky kdekoliv na plence, tím lépe.
Ale v podstatě by to šlo i bez toho krycího obdelníčku, jen s dírou. Vkládačka by pravděpodobně ven nelezla.







Kapsa vkládaná

Další varinatou kapsy je kapsa, jak jí šije Eliška. Na její nejen kapsové plenky se můžete podívat na www.bibu.cz . Tím to jí děkuji za poskytnutí fotek. V podstatě se také jedná o celý střih, ale nahoře je mezera, do které se vloží obdelník. Výhody a nevýhody této varianty nemůžu posoudit. Ale asi bude kapsa dobře přístupná a vkládačka nevyleze ven.






Kapsa půlená

Takhle šiju kapsy dnes. Spotřeba materiálu se značně snížila. Původně to byla taková z nouze ctnost - měla jsem malou výšku suede a nedařilo se mi tam nacpat celý střih. proto jsem střihla pruh látky, že kapsu udělám ze dvou částí. A velice se mi to vyplatilo. Materiálu je potřeba méně, s kapsou se lépe manipuluje i se lépe šije a v neposlední řadě se nikde nehromadí mnoho vrstev látky.



a samozřejmě existuje i mnoho dalších mezivariant...

2 komentáře:

  1. Používám koupené plenky Fuzzy Bunz, které mají kapsu v horním švu na zádech. Po oblečení plenky jen zkontroluju, že vnitřní materiál nepřesahuje vnější PUL, tedy nekouká ven. Vkládačka zůstává na místě, ať použijeme plenku na noc nebo přes den, kdy se dcera víc hýbe. Vůbec bych se tedy nebála střih použít.
    Moc děkuju za všechny doporučení a nápady. Chystám se ušít první plenku :).
    Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Též mám s tímhle druhem plen dobrou zkušenost :-)

      Vymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.